Liczę śpiewająco - warsztaty dla dzieci i dorosłych
Uncategorized

Finał projektu „Liczę śpiewająco”

Dzięki muzyce, która jest rytmem i jest policzalna, a jednocześnie jest abstrakcyjna i nieskończona, wiedza matematyczna staje się inspiracją, a nie udręką.
(Mariola Rodzik-Ziemiańska)

Jak pięknie jest muzykować razem, poczuć na żywo wibracje dźwięków, które koją i wspierają w relaksie, by obudzić kreatywność i chęć liczenia. To niewiarygodne, może ktoś powie.
A jednak fenomenalne. Nasi uczestnicy po wspólnym muzykowaniu byli pełni zapału do zabaw matematycznych, a rodzice w tym czasie odpływali w głęboki relaks. Było kreatywnie i merytorycznie, a do tego bawiliśmy się świetnie.

Naszym głównym punktem programu było zadanie: Jak oswoić matematykę od najmłodszych lat, jak zachęcić dziecko do liczenia…

Przeprowadziliśmy cykl sześciu warsztatów dla dzieci i opiekunów, podczas których dzieci poprzez zabawę poznawały matematyczne tajniki pedagogiki Montessori, a rodzice relaksowali się w dźwiękach instrumentów etnicznych i muzykoterapeutycznych. Bawiliśmy się także w orkiestrę, w której każdy dodawała od siebie dźwięki, tak jak czuł i to była najpiękniejsza muzyka.

Dziękujemy wszystkim Uczestnikom za zaufanie i podążanie za innowacyjnymi metodami edukacji i relaksacji jakie im zaproponowaliśmy!

„Projekt dofinansowany ze środków Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich NOWEFIO”.

Warsztaty prowadziły: Mariola Rodzik-Ziemiańska, Hanna Nowak
Nasi Wolontariusze to: Agata Górny, Tomasz Rodzik i Sylwia Niwińska
Partner: Studio Mayazz 
W ramach projektu skorzystaliśmy z relaksacji  muzykoterapiaglosem.pl i matematycznej wiedzy edukatorów na co dzień pracujących w szkolazwyboru.pl, zaś w przerwie bawiliśmy się w salce zabaw bajkowepieterko.pl

Dziękujemy za wsparcie i owocną współpracę!

Organizator: Port Sztuki


Od lutego zapraszamy na kolejne spotkania z edukacją Montessori i Muzykoterapią!

Film z projektu  Licze spiewajaco – PORT SZTUKI

Fotorelacja z wybranych zajęć, które odbyły się w ramach projektu „Liczę śpiewająco”